Bye Laos, hello Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van remco drunen - WaarBenJij.nu Bye Laos, hello Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van remco drunen - WaarBenJij.nu

Bye Laos, hello Cambodja!

Door: pringel en co

Blijf op de hoogte en volg remco

12 November 2007 | Cambodja, Khett Siem Reab

Haloootjes!

Daar zijn we weer dan, deze keer vanuit Cambodja.
Het einde van de reis komt nu wel erg snel in zicht ineens, hoor. Vier maanden lijkt zo verschrikkelijk lang en dan is het ineens al weer bijna om. Maar vooruit we hebben nog ruim 2 weken, voor we weer terug moeten keren naar het stormachtige Nederland.

Oke, terug naar het reisverslag. We zijn vanuit Vientiane dus gevlogen naar Pakse, waar we gelijk een tuc tuc naar het busstation hebben genomen om naar de eilanden op de mekong te gaan.
Geweldige ongemakkelijke maar wel grappige busrit gehad. Eigenlijk kon je het ook niet echt een bus noemen, meer een soort van pick up met 2 bankjes aan de zijkant en een in het midden. Daar zaten we dan met nog 2 Nederlandse toeristen tussen de Laotiaanse gezinnen gepropt. Na 10 minuten sliep Inge haar kont en linkerbeen natuurlijk al. Maar goed achteraf was het allemaal wel om te lachen. Op het eindpunt hebben we een bootje genomen naar Don Khone, 1 van de velen eilandjes in de Mekong.
De dag van aankomst hebben we nog lekker door de rijstvelden gestruind en de minder toeristische kant van het eiland ondekt.

De dag erna een geweldig grote waterval gezien! En rondgewandeld onder andere naar wat strandjes en naar Don Det (klein eilandje ernaast). Verder kom je hier voornamelijk om te genieten van de rust en de omgeving.

Na Don Khone weer terug naar Pakse, omdat we vanuit Pakse naar Phnom Penh zouden vliegen. In Pakse was werkelijk geen ene reet te doen, behalve een erg rustige markt en de gebruikelijke tempeltjes natuurlijk.
Naar Phnom Penh dus, dat was wel weer ff wennen na het redelijk onschuldige en rustige Laos. Wat een lawaai, verkeer en lastige mensen zeg! Maar goed.
In Phnom Penh aangekomen voelde Inge zich al niet zo lekker en heeft het grootste deel van het verlijf dus helaas doorgebracht in bed. Gelukkig maar dat we deze keer voor de comfortabele en niet de goedkoopste kamer hadden gekozen.
Co heeft dus in zijn eentje een deel van Phnon Penh moeten verkennen. Maar mooie fotos van het koninklijk paleis mee terug gebracht.
We hebben ook voor een dag een Tuc tuc (met chauffeur uiteraard) ingehuurd. Deze dag zijn we begonnen met het Toul Sleng museum.
Het toul sleng museum was vroeger een school, maar is tijdens de periode waarin de Rode Khmer de macht hadden, gebruikt als gevangenis. Hier werden alle onschuldige gevangenen ondervraagd (gemarteld dus) en vastgehouden voor ze uiteindelijk naar de killing fields werden gebracht, waar ze vermoord werden. Wij vonden het enorm indrukwekkend. Met name omdat de gevangenis in orginele staat is bewaard en je de ellende om je heel voelt. Ook de oneindige rijen fotos van de mensen die er zijn omgekomen ,eigenlijk nog zo kort geleden, maakte diepe indruk op ons. Na dit bezoek zijn we dus naar de killing fields gegaan. Dit was dus niet echt een leuke ochtend, maar wel een heel werkelijk beeld gekregen van een stuk gruwelijke geschiedenis van het land.
In de middag nog een markt bezocht en een weeshuis.

Nu bevinden we ons dus in Siem Reap en hebben er al 2 dagen Angkor wat op zitten. Maar dat bewaren we voor de volgende aflevering!

Veel Liefs Remco en Inge

• 12 November 2007 - 14:06

Paul En Manon:

Jeueu...Eindelijk de eerste op jullie site!
    Wederom super leuk om wat van jullie te horen!
    We beginnen jullie nu wel te missen hoor, dus kom maar gauw terug naar ons kikkerlandje!
    Voor de komende 2 weken, geniet er volop van...want voor je het weet ben je weer aan het werk ik het kille NL.
    Aan de andere kant...kunnen we dan weer gezellig stappen en daar hebben we zin in...dus!!!

See you!!
    xxx Paul en Manon

• 12 November 2007 - 14:20

Tantineke:

net niet de eerste, maar wel de eerste olifant op jullie foto's eindelijk. Inge ik hoop dat je je weer wat beter voelt.
    Lieve schatten geniet er nog maar van de komende 2 weken.
    Sinterklaas is alweer gepland met de familie dan zien we elkaar en spreken we elkaar weer.

xxx Ineke, Frank en kids

• 12 November 2007 - 15:03

Tante Riekie:

he he gelukkig weer nieuws en mooie foto;s van jullie het begint nu al op te schieten tot de volgende foto's en houdoe war xxxx

• 12 November 2007 - 15:47

Stien & Annemarie:

Hey padvinders,

He he, eindelijk 'n keer als 4e..! Please vergeef ons als we niet al die plaatsnamen kunnen onthouden..! Inderdaad nog maar 2,5 week, voor ons is het ook zo snel gegaan door de drukke afgelopen maanden. Lijkt me inderdaad ontzettend indrukwekkend die killing fields en het verhaal eromheen. Zijn jullie eigenlijk 'n beetje bruin geworden of..? Samen weer bier drinken ja, daar heb ik zin in!!! Maar goed, geniet nog die 2,5 week, zou zonde zijn als jullie nu al aan thuis denken! Tot snel X

• 12 November 2007 - 15:47

Gawijn En Eline:

He co en Pringel, wat een geweldige foto's weer. Jammer dat het er al weer bijna op zit, maar wel heel leuk dat jullie alweer bijna terugkomen. We kunnen niet wachten jullie verhalen te horen. Dus geniet nog maar lekker van de laatste weekjes en al het moois dat jullie al meegemaakt hebben en nog mee gaan maken.

Tip: als jullie last van je voeten en lichaam hebben van de wandelen en klimmen in Angkor neemt dan een khmer massage, is erg apart en weer heel anders dan in Thailand.

Veel plezier!!

Veel liefs en groeten Gawijn en Eline

• 12 November 2007 - 18:03

Els Van Drunen:

Ja leuk om nu eens een olifant te zien alleen ik had hem graag van vore gezien ja jongens het eind begint te naderen dus geniet er nog maar van ja je kijkt er lang tegen aan maar het is om voor je er erg in hebt maar denk er nog maar niet aan .
    Inge ik hoop dat je weer bent opgeknapt zodat je weer met remco mee kunt in plaats van op bed .

Kus en liefs els

• 12 November 2007 - 22:23

Fientje:

Weer een lang verslag en je maakt ons nieuwsgierig naar de rest.
    Zijn er nog meer foto's van de killingfields? (geef maar antwoord in een mailtje.)Dit zijn weer erg mooie foto's en nu kon je toch een beeld vormen van wat jij Inge niet hebt gezien. Zo ervaren wij dat ook.
    Zorg dat je in Thailand straks goed uitrust en goed eet.
    Groetjes Mamma

• 14 November 2007 - 21:30

Tantanke En Rini:

Je ziet wel grote verschillen zeg De armoede straalt ervanaf in de bus en dan de luxe van het paleis.Maar ook het verkeer Die koeien op de weg en de rest eromheen het lijkt net nistelrode.Maar daar zijn de wegen smaller.
    Inge let goed op jezelf Uiteindelijk is het eten en drinken lang niet overal zo zuiver en heb je zo iets te pakken.
    Hopelijk is het nu over en kun je nog 2 lekkere strandweekjes houden in Thailand en dan zien we jullie fijn weer terug.
    Geen tempels maar wel zwarte Pieten en Sint[en]
    XXXvan ons.

• 18 November 2007 - 12:07

Eline&Gawijn :

Ja écht vet hoor die foto's,
    we zijn weer héél even terug in Cambodja!
    Goddomme, zouden we daar goud geld voor geven om daar weer heen te kunnen!

Maare, als ik jullie was zou ik nog maar een paar maanden bijboeken, hier vriezen nu namelijk de ballen uit je broek/hemd(Inge).

Talking about Inge, is het nog een beetje goedgekomen met die spontane "slapperdepapjesaanval"?

Anyway, héél veel plezier nog hè, geniet ervan, want thuis mag je het doen met foto's, kou en ons! Ok mooi, maar toch nét niet zo vet als daar zijn!

Have fun kinders!!!!!!!

Groeten,