T mooie noorden van Vietnam - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van remco drunen - WaarBenJij.nu T mooie noorden van Vietnam - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van remco drunen - WaarBenJij.nu

T mooie noorden van Vietnam

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg remco

05 Juni 2008 | Vietnam, Cát Bà

Hallootjes,

Allemaal nog bedankt voor de felicitaties met mijn verjaardag! Erg fijn te weten dat jullie mijn verjaardag niet vergeten, ondanks dat ik zelf niet thuis ben.

Vanuit Bangkok zijn we doorgevlogen naar Hanoi. Hier zijn we twee dagen gebleven en hebben de stad verkend en de belangrijkste bezienswaardigheden meegepakt. Echt een gekkenhuis die stad!
Daarna een daguitstapje naar de perfumepagode, niet heel boeiend maar met een leuk boottochtje. Die avond hebben we gelijk de nachttrein naar Sapa genomen, waar wij om 5.15 in de ochtend arriveerden. Het busje dat ons naar de weekendmarkt zou brengen, kwam pas om half 9 dus dat was ff wachten.
Wij vonden Sapa enorm mooi. Het ligt in het ruige noorden tussen de bergen en rijstvelden. We hebben hier dus ook twee trekkings gedaan. Na drie dagen Sapa terug met de nachttrein naar Hanoi, Waar we deze keer om 4.15 aankwamen, mooie tijd toch!
We zijn op ons gemak naar het meer midden in de stad gelopen en hebben daar alle idiote vietnamezen bekeken! Om 5 uur in de ochtend, was het namelijk al compleet vol met vietnamezen (joggen, ochtendgym, badminton enz.). Echte vreemde jongens, die vietnamezen!
Om 6 uur gingen de eerste restaurantjes open, dus konden we eindelijk ontbijten.
Om 8 uur zaten we weer op de bus naar Halong Bay. De eerste dag hebben we een paar grotten bekeken en een eind met de Kayak het water op. Daarna heerlijk gegeten en geslapen op onze superdeluxe boot! Vandaag van de boot gestapt en een trekking gehad op Cat Ba eiland. Mooi national park. Ook een mooi strandje bezocht, maar helaas begon het toen te regenen.
Nu net ingechekt in ons superdeluxe hotel. Ik deel mijn kamer met een ander meisje, omdat we natuurlijk met zijn drieen reizen en niet extra willen betalen voor een kamer. Maar werkelijk ik heb nog nooit in zo'n luxe kamer geslapen. Er zit een complete zithoek bij, met vanalles erop en eraan. We hebben zelfs twee mega tv's op de kamer. Ik voel met een echte V.I.P. We snappen er helemaal niets van, want we betalen maar 80 dollar voor een 3 daagse trip incl. alle maaltijden!
Morgen nog een dag hier bij Halong bay en dan gaan we weer terug naar Hanoi, waar we ook weer zo snel mogelijk weg gaan, waarschijnlijk naar Hue.

Oke op de foto's zullen jullie nog ff moeten wachten, want het duurt hier veul te lang. Ik wordt helemaal gek van die stomme, slome, niet-werkende computers hier! Drama!

Kus Inge

• 05 Juni 2008 - 11:52

Thuja:

Jaloers!! Niet op het vroege opstaan en nachtelijke ritjes, maar wel op mooie plekjes, lekker weer en superdeluxe hotels! Hoewel een hutje op een berg ook prima zou voldoen :-D
    Hier is alles prima. Pinkpop was weer super! Weinig luxe met een lek luchtbed, bier, pizza, loempia's en friet, maar weer super genoten!! Stralend weer gehad. En waar heb je luxe eigenlijk voor nodig als je pizza, loempia's, friet, muziek, vrienden en bier hebt!?? hihi. Op naar lowlands...
    Jij vooral nog even genieten daar van alle mooie dingen, maar zo te lezen komt dat wel goed!

Xx Thuja

• 05 Juni 2008 - 13:56

Leonie:

Klinkt weer toppie!! En tja... je zal die VIP kamer wel verdiend hebben!

Kus Leo

• 05 Juni 2008 - 15:59

Marleen:

Hee Inge,

Klinkt allemaal weer erg goed!! Wel lekker even zo'n luxe kamer; geniet er maar even van want wie weet wat je nog tegen gaat komen... Veel plezier en leuk dat je de site toch nog bijhoudt!

Liefs Marleen en Dennis

• 05 Juni 2008 - 19:22

Buurvrouw:

Hey Inge,
    Wat ben jij een wereldreizeiger. Menigeen zal jaloers zijn op jouw reizen. Leuk om te volgen wat jij allemaal onderneemt. Ik begrijp dat je op 1 juli weer in Nederland terug bent. Geniet er maar van en we zien je wel weer een keer voorbij flitsen. Groetjes van Marjo, Frank en uiteraard Charlotte

• 05 Juni 2008 - 20:38

Mamma:

Als je twee nachten met de trein reist en dus geen overnachtingen hebt in hostels kun je wel eens wat luxer overnachten.(en misschien ook eens wat bijslapen.)
    De foto van Hanoi is die gemaakt vanuit een hostel?
    Wacht weer op een nieuw bericht en de foto's.
    xxx Mamma en Peter

• 06 Juni 2008 - 09:33

Co:

Lekker chillen! mooi toch effe luxe.
    hey aap heb je al loempia's op want daar wonen de loempia vouw meesters!
    Ben blij dat t allemaal lekker gaat heb al gezien dat t prachtig daar is in Halong bay.
    Groetjes en x x x x Cootje

• 06 Juni 2008 - 13:07

Eline & Gawijn :

Hé Pringel,

Vet hoor! maar wij zijn net als de rest ook best een beetje jaloers weer hoor.

Desalnietemin, wij hebben het natuurlijk vorige week op Pinkpop uitstekend gehad.

Alle avonturen klinken weer te gek en als het ook maar even zou kunnen, zouden we nu precies hetzelfde doen!

Geniet van alle luxe, héél veel plezier en tot snel!

Eline & Gawijn