groetjes van de loempia expert - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van remco drunen - WaarBenJij.nu groetjes van de loempia expert - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van remco drunen - WaarBenJij.nu

groetjes van de loempia expert

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg remco

16 Juni 2008 | Vietnam, Ðà Lạt

Hallo lieve mensjes in NL,

Zoals de titel al zegt, ben ik natuurlijk inmiddels een waar expert op het gebied van loempiaaaas! En ik kan jullie wel vertellen dat ze hier toch net weer ff anders smaken dan bij de loempiaboer op de mert!

Sinds het vorige berichtje al een heel eind afgezakt naar het zuiden van Vietnam! Na Halong Bay dus terug naar Hanoi en vannuit Hanoi, weer met de nachttrein door naar Hue.
Van Hue door naar Hoi an, waar we het oude Cham koninkrijk hebben bezocht. Vanuit Hoi an weer door, naar Nha Trang met de nachtbus. Lekker aan het strand gehangen een dagje en natuurlijk de geweldige wedstrijd gekeken. Echt te gek op een scherm op het strand, met de voetjes in het zand en een biertje in de hand. Wat wil een mens nog meer. Voor ons zijn het alleen wel latertjes die wedstrijden steeds, is hier om 3.30 uur steeds afgelopen. Maar goed, gelukkig zijn die Vietnamezen dol op europees voetbal en hebben we beide wedstrijden kunnen zien.

Nu zitten we al weer anderhalve dag in Da lat. Hier hebben we vandaag een tour gedaan in de omgeving van Dalat met de Easy riders! Zeg maar de Vietnamese variant van de Hells Angels, alleen dan een stuk bruter natuurlijk ;-)! Maar goed het tripje op de motor beviel ons zo goed dat we besloten hebben om de motormuizen, voor 4 dagen in te huren. Morgen begint onze grote tocht. Eigenlijk wel wat boven budget, maar op deze manier kunnen we wel delen zien van Vietnam waar we anders niet zouden kunnen komen. Twee van onze chauffeurs zitten al een jaar of 15 op de motor als gids en weten ook zoveel te vertellen over het land. Helemaal vet dus! Vanuit Dalat gaan we eers weer een stukje noordelijker de centrale hooglanden in en dan zakken we uiteindelijk weer langzaam af naar Saigon, waar we op 20 juni aankomen! Ik heb er zin an! Mogelijk heb ik in die dagen dus ook geen toegang tot internet, dus kan het ff duren voor ik reply als je me mailt.

Zo weer genoeg gelult dacht ik!

Tot snel allemaal, 1 Juli kom ik weer thuis.

Kus Inge

• 16 Juni 2008 - 15:34

Ineke:

WAt een leuke namen voor al die plaatsen die je bezoekt.
    Verstandig zon'n motorreisje zie toch weer netiets meer als de normal toerist en wat die loempias betreft geniet er maar lekker van.
    Tot snel

x (tante) Ineke en FRank

• 16 Juni 2008 - 17:30

Els:

hoi hoi, ja dat zijn leuke namen maar weet je ook een betekenis van die namen want dat is daar meestal de gewoonte dus morgen ga je lekker racen met de motor lijkt me gaaf zeg ja dat zegt je oudere schonemama.
    nou cootje is vanmorgen vertrokken naar Bern heb nog niet gehoord of ze goed zijn aangekomen maar goed dat hoor ik nog wel dus dat is ook weer genieten.
    Groetjes en liefs Els

• 16 Juni 2008 - 19:24

Paul En Manon:

Hey motormuis,

Wat een avontuur...te gek joh op de motor rond touren...
    Heel veel plezier enne morgen weer voetbal en bier! Tot snel!

xxx

• 16 Juni 2008 - 20:15

Karin & Youri:

He lieverd,

Doe je goed! De route 66 van Vietnam? Gaaf hoor op de motor! Wedstrijd was gaaf he? Super dat je vanuit daar mee kunt kijken. Gaat Youri ook weer met een beter gevoel op vakantie volgende wk..

X

• 16 Juni 2008 - 20:18

Karin:

Yak, die wormen! Waar zaten die?!!!!

• 17 Juni 2008 - 16:10

Ria:

Haaaiinkie,
    Geweldig dat je zo geniet. Ga nog maar fff door!!!

• 17 Juni 2008 - 18:19

Rini En Tantanke:

hoi Inge en vriendinnen.
    Kan me voorstellen dat jullie alles eruit halen wat er in zit dan maar wat armer,maar in ieder geval een hele ervaring rijker en zo kom je nog eens ergens.
    Lijken die motorrijders op The big happy man dan is het vast lachen geblazen.
    Volgens mij komen jullie straks wel chronisch slaap tekort met al die nachtelijke reizen en escapades.Nog lekker genieten want de tijd vliegt voorbij.

• 18 Juni 2008 - 15:23

Dijkies!:

Haha vet hoor op de motort, 1 juli is alweer snel. Geniet er lekker nog even van!

Oh btw, zijderupsen...rupsen zijn het, rupsen zeg ik!!! :P

• 19 Juni 2008 - 10:20

Pringel:

Jaja Dijk! Mijn excuus, tuurlijk zijn het rupsen en geen wormen! Zal wel door de hitte komen ;)

• 19 Juni 2008 - 11:39

Co:

Wat gaaf allemaal weer zeg, jullie gaan als een speer.
    Wel ideaal zo op die motors, zo kan je snel een hoop zien.
    En in Bern was het een leuk feestje.

Mooie foto's aapie.
    Groet kus co

• 22 Juni 2008 - 11:49

Mamma:

Net weer terug uit Praag.
    De terugreis was wel erg lang(13 uur)Hebben bijna 3 uur stil gestaan(18km in 3 uur)De grote weg bij Frankfurt am Main bleek afgesloten i.v.m n ongeluk?
    Fijn om je weer op de foto's te zien.
    Maak je er ook nog op de motor lijkt me wel stoer.
    Geniet nog maar want het is zo weer voorbij.
    Kusjes Mamma en Peter.