Bangkok, city of Angels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco drunen - WaarBenJij.nu Bangkok, city of Angels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van remco drunen - WaarBenJij.nu

Bangkok, city of Angels

Door: appelflap

Blijf op de hoogte en volg remco

01 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensjes,

Daar zijn we weer, met onze eerste avonturen uit Bangkok, Thailand.

Onze reis naar Thailand, is prima verlopen. We zaten nog even in de rats, omdat er een tropische storm was in Hongkong, op het moment dat wij vlogen. Macao ligt uiteindelijk toch vlakbij. Maar niets aan de hand, de vlucht is op de geplande tijd vertrokken en we hebben een prettige vlucht gehad. Na de grote afstanden die we moesten overbruggen in China, ligt tegenwoordig alles dichtbij. Wij draaien onze hand dus niet meer om, voor een paar uurtjes vliegen. Aangekomen in Bangkok hebben we een shutle-bus genomen richting Khao San Road. Allemaal prima geregeld, maar toen begon de ellende. We hadden geen reservering voor een kamer, omdat de guesthouses in deze buurt soms zo schandalig onderhouden blijken te zijn, dat het wel fijn is om eerst een kamer te checken. We zijn uitgestapt een stukje van Khao san road en wilde hier een guesthouse gaan bekijken, toen een vriendelijke meneer, ons aansprak. Deze meneer bleek de beste intenties te hebben en adviseerde ons om naar een touristoffice te gaan voor een guesthouse. Ondertussen kwam een locale junk steeds dichter bij ons staan. Onze vriendelijke vreemdeling bleek het niet zo op junks te hebben en verkocht hem zo'n schop, dat hij tegen de grond werd gelanceerd. Ah, weer wat geleerd, zo moet dat dus.
Maar fijn nu we toch in de buurt waren, toch maar ff langs het touristoffice. Hele vriendelijke mensen, tot ze er achter komen dat ze, geen complete reis door Thailand voor je mogen boeken, dan wordt je heel onbeschoft verteld dat ze moe zijn en naar huis gaan. Uiteindelijk kamer geboekt aan de overkant en we konden even bijkomen van alle eerste indrukken.Uiteindelijk zijn we hier maar 2 nachten gebleven, want een guesthouse is toch wel wat gezelliger dan een hotel.

De dag erna hebben we ons gelijk laten strikken voor een ritje met de tuk tuk. De tuk tuk bestuurder heeft ons naar wat kleinere tempels gebracht en het was een heel ontspannen ritje. Uiteraard werden wij tussendoor bij de verplichte winkels gedropt. Maarja wat verwacht je dan ook voor een ritje van 3 uur voor 20 bath (nog geen 50 cent). De bestuurder was er in ieder geval eerlijk over, vertelde ons dat hij een stempel kreeg voor benzine of eten, wanneer hij toeristen bracht. Aangezien het toch op de route lag, dan maar even 5 min. naar binnen en weer verder. Wat zijn we toch vriendelijk he!!!!!

We hebben op dag twee Grand palace bezocht en Wat Pho. Beide heel indrukwekkend. Grand palace met name door de omvang en schitterende bouwsels. In Wat Pho is de grootste liggende Boeddha, wat een ding zeg, niet normaal. Hier hebben wij ons trouwens ook laten masseren, op het terrein ligt een massageschool. Of we het nu lekker vonden, daar zijn we nog niet over uit! Die thaise massages zijn in ieder geval niet flauw.
Op dag drie hebben we het nationaal museum en nog een tempel: Wat Arun bezocht. Ook mooi!!

Verder hebben we ook een tripje gemaakt naar Kanchanaburi en de bridge over river kwai.
We hebben hier eerst de begraafplaats gezien, van een deel van de krijgsgevangenen die zijn gestorven tijdens de bouw aan de spoorlijn. Toch wel indrukwekkend om te zien hoeveel jonge kerels zijn gestorven bij deze dwangarbeid. Op deze begraafplaats lagen ook heel veel Nederlandse krijgsgevangenen. WE hebben daarna het JEAATH museum bezocht,we vonden dit wat tegenvallen. Het was ten eerste een rommeltje en het verhaal achter de bouw van deze spoorlijn en al zijn slachtoffers, kwam niet echt goed uit de verf, vonden wij.
In de middag zijn we naar de tiger temple gegaan. Bij deze tempel, vangen monniken dieren op die gewond zijn of wees zijn. Onder andere Tijgers dus. Het was leuk, omdat die beesten met de hand zijn grootgebracht en je er dus ook tussendoor kon lopen. Al was het wel erg toeristisch. Je werd aan de hand genomen, langs wat tijgers lopen, terwijl iemand anders fotos neemt en de volgende is aan de beurt. Uiteindelijk vonden we het toch wel de mooite waard, omdat je anders nooit de kans krijgt om zo dichtbij te komen en tijgers zelfs te kunnen aaien.

Gisteren naar Vimanmek masion geweest, mooi oud teakhouten verblijf van de koning Rama de vijfde.
En tot slot hebben we vanmorgen een fietstochtje gedaan bij Co van Kessel. Oude bekende van Youri en Karin, Toch?
Hier bleken ook mensen uit waalwijk aan mee te doen die wij kennen, erg grappig. Wat is de wereld toch klein!
Het fietstochtje was trouwens super. Wij hebben nu ook een heel ander gezicht gezien van BAngkok. We hebben gefietst door chinatown, door markhallen en kleine steegjes. Maar het meest opvallend was dat we ook door stukken groen hebben gefietst, nooit geweten dat ze dat ook hadden in Bangkok. Al met al een heel leuk tochtje, een aanrader voor wie nog naar Bangkok gaat. Vanmiddag nog naar het huis van Jim Thompson gegaan, mooi traditioneel Thais huis. En toen hadden het wel gehad, aangezien we al vanaf 5.45 uur op de benen waren.

Morgen gaan we door naar Sukhoitai, waar we waarschijnlijk maar een paar nachtjes blijven en van daaruit waarschijnlijk door naar Chiang mai.

Voor de liefhebber, er staan weer nieuwe filmpjes op. Dus Enjoy!!!!!

Heel veel liefs weer allemaal

remco en Inge

• 01 Oktober 2007 - 14:30

Rob W:

Ziet er goed uit.

• 01 Oktober 2007 - 14:37

Jeroen:

Mooie verhalen weer allemaal! Ben benieuw naar de live stories. Jullie vooral ook erg bedankt voor de kaart en de bos blommen, uitaard hullie Els ook!

U zijt gegroet,
    Jeroen

• 01 Oktober 2007 - 15:24

Joan:

Ziet er goed uit nichtje!!Erg herkenbare foto's, heb dezelfde, haha! En die massages, daar ben ik na 7 jaar ook nog steeds niet over uit.. Geniet er lekker van! en spreek je als je terug bent!xx

• 01 Oktober 2007 - 15:49

Gawijn En Eline:

He Co en Inge, wat leuk dat jullie in Bangkok zijn. Jammer dat het met het guesthouse niet zo opschoot, je had echt lampuhouse moeten zoeken of een super groot hostel daarnaast, is allebei kei dicht bij kho san road en heeeel mooi. Ach mochten jullie nog eens terug komen is dat altijd nog een mogelijkheid.

Nu zijn we toch wel erg jaloers als we jullie al die dingen zien doen die wij ook ondernomen hebben.Echt heel erg leuk, maar nu het hier allemaal wat kouder wordt en vooral natter is het aarid afzien voor ons zo achter ons computertje.

Hopelijk zien jullie nog heel veel moois van Thailand en worden jullie niet te erg opgelicht hahah. Probeer er in ieder geval voor te waken.

Veel plezier nog in Sukothai, is erg mooi daar.

Veel groeten en liefs

Gawijun en Eline

• 01 Oktober 2007 - 15:52

Paul En Manon:

zozo, dat klinkt allemaal erg herkenbaar en de foto;s komen ook erg bekend voor...super leuk om te lezen voor ons!
    Was die bekende uit Waalwijk toevallig mijn vriendinnetje Sanne?? Wel heel grappig inderdaad!

Zo te lezen genieten jullie weer volop...de helft zit er alweer op, zien we nu! Voor ons vandaag big party we zijn alweer 3 jaar samen!! Jippie. Ook met het huisje gaat het erg goed..komend weekend gaan gaan we verhuizen.

Geniet volop..ook wij denken namelijk nog dagelijks aan onze reis terug..vooral het mooie weer, want hier in Nl is het maar kil en nat op het moment!

We volgen jullie!!!

Enjoy and have fun...enne Chiang Mai, of course olifant rijden en bamboe raften he, hoort erbij:D

See you!
    Kussies Paul en Manon

• 01 Oktober 2007 - 17:58

Els:

wat een pracht en praal allemaal en dan moet je weten hoe arm het land is maar goed dat terzijde ja dit is ook nog een wens van mij om nog een naar thailand te gaan maar ik zal eerst deze reis maar maken , kijk uit voor de thaien want die staan er om bekent als ik het zo hoor om je te ronselen let op je spullen en weer genieten ,

liefs Els

• 01 Oktober 2007 - 20:13

Fientje:

Prachtige foto's en wat is dat paleis GROOT.!!!Wat betekent "WAT" het woord dat voor sommige foto's staat?
    Jammer dat je niet eerst een mailtje naar Gawijn had gestuurd om een leuk guesthouse te weten. Joan had ook nog adressen die goed waren.
    Hebben jullie uiteindelijk na die 2 overnachtingen in dat hotel wel iets leuks gevonden?
    Wat staan jullie vroeg op in Thailand.
    (inge dat lukte jou in nederland niet)
    Weer heel veel liefs

• 02 Oktober 2007 - 11:18

Stien & Annemarie:

Pwaaaahahahahahaaaaaaaaaa die Pringel bij die tijger, ze past zo in z'n bek! Wel erg vet zeg!! Wel klote zeg met die guesthouses, ook frustrerend als je na een lange vermoeiende dag niet fatsoenlijk en snel een slaapplek kunt regelen.En dat goud man bij al die 'Wat', das nie nep.Overigens gaat er deze maand veel gebeuren in ons huis, morgen wordt de vloer beneden geschuurd en in de olie gegooid, 19 oktober wordt de dakkapel erop gezet en dan 25 oktober wordt de trap gerenoveerd.Het is allemaal wat langer gaan duren maar het ziet er dan ook wel allemaal super strak uit.1e Week van november trekken we erin. en dan duurt het nog maar 1 maandje voor jullie terugkomen!We missen jullie!maar gelukkig voor jullie nog een lange tijd daar.Enjoy en de groetjes weer... X

• 02 Oktober 2007 - 12:41

Susan & Gilles:

Hey C&I,

wij zijn een aantal weken op vakantie geweest en hadden dus heel wat inhaalwerk te doen mbt jullie geweldige reisverhalen & foto's. "Zo te zien hedde gullie ut goe nar oew zin, witte nie"!!

Hier in Waalwijk is alles flex & stabiel (weinig nieuws, alleen dat Rob "Marquis" gaat overnemen vanaf 4 Oktober).

Vanavond Inter Milaan - PSV, dus steek maar een kaarsje op in een van die tempels (zijn er tcoh zat)

wij kijken weer uit naar het vervolgverhaal van jullie reis.

Haleeeeeeeeeeeeeeee

• 03 Oktober 2007 - 12:38

Tantineke:

wooooh wat mooi allemaal, jullie blijven genieten en wij indirect ook.

Geniet er maar goed van hier is het leven veel saaier en het regent vandaag weer.

Morgen met mama fientje winkelen heb er zin in.

gr Ineke en Frank

• 03 Oktober 2007 - 18:48

Kim:

Saba di ka,
    Super leuk en herkenbaar.. Wat heb ik gelachen toen Joan op zijn thais gemasseerd werd door een vrouw van plusminus 90 kilo al zittend bovenop haar!! Aparte ervaring die massages. Hebbne jullie ook de kleinste blusauto allertijde onderweg gezien?

Heel veel geluk en 1 tip: houdt geen tuk tuk rijders voor de gek.'

Ziet er allemaal super uit! Veel plezier nog en tot over een maand of 2
    x Lisette

• 04 Oktober 2007 - 20:02

Leonie:

Het klinkt allemaal weer erg goed! Het is goed vol te houden daar begrijp ik.

Dat met die tijgers is wel erg geweldig! Dat maak je inderdaad niet vaak mee!

Geniet er nog van en kijk uit!

Kus Leo

• 06 Oktober 2007 - 17:36

Anja En Rene :

hallo daar wij hebben de foto;s en de video;s gezien. ze zijn heel mooi.phra kaew is mooi. het lijk wel de efteling?? zeg die kenen ze daar ook ??net als in kaatsheuvel? geniet er nog van en kijk uit groetjes van ons anja en rene en corne. doei.

• 07 Oktober 2007 - 19:43

Riekie:

hoi luitjes leuke foto's alweer je schreef over een ritjes met de tuk tuk als je hier met een bus een reisje maakt stopt de chauffeur ook op plaatsen waar hij kontakten mee heeft en die ritjes kosten meer dan 50 euro centmaar ja zo ist leven toch??de mazzel

• 08 Oktober 2007 - 08:22

Anny Kivits:

Ik heb weer genoten van jullie reisverslag en van de foto's ik hoop dat jullie gespaard gebleven zijn voor de tyfoon krosa. Groetjes

• 12 Oktober 2007 - 11:44

Karin & Youri:

Co van Kessel? Ha, ha, nee die kennen we nie! Kende hij ons zeker wel? We kennen wel een Andre! Gaaf die foto's met die tijgers! x