HOUDOE CHINA!! - Reisverslag uit Macau, Macau van remco drunen - WaarBenJij.nu HOUDOE CHINA!! - Reisverslag uit Macau, Macau van remco drunen - WaarBenJij.nu

HOUDOE CHINA!!

Door: witte nie

Blijf op de hoogte en volg remco

25 September 2007 | Macau, Macau

We vertrekken vandaag naar Bangkok om daar weer meer avontuuren te beleven. Maar we hebben natuurlijk niet stil gezeten hier in Macau.

Macau is heel lang een Portugeese kolonir geweest, en dat is ook duidelijk te merken. Veel oud Europeese gebouwen, balkonnetjes aan de flats, kerken en natuurlijk de staatnamen die in t Portugees staan. Dat maakt macau mooi.
Macau is ook de eenigste plaats in China waar gegokt mag worden, veel toeristen komen hier ook puur om te gokken.

Hier zijn we ook naar de voorgevel van de sao paulo kerk gaan kijken, (alleen voorgevel omdat de rest is afgebrand) de Sao paulo kerk is het best bewaarde katholieke gebouw van Azie.
Daarbij is ook het fort Sao paulo do monte waar vanuit de Portugeesen vroeger ook met Nederlandse schepen het aan de stok kreeg. Hierbij zit ook t Macau museum dat we bezocht hebben.
De Macau toren is ook een populaire spot voor fotokes waar we alleen effe wat gedronken hebben.
We hebben ook een tripje langs de casino's gemaakt, (best lachen) maar waar t nu eigenlijk toch echt om ging was de Fishermanswarf. Dat speciaal voor de toeristen (met geld) is aangelegd . Dit is een gedeelte met restaurants en shops, in stijlen en kleuren gebouwd van over de hele wereld, inclusief grachten panden.

Verder hebben we ook nog wat kerken en musea bezocht waaronder: Het Grand prix en wijn museum, ja want in Macau rijden de auto's en motoren hier door de straten. In dit museum was ook de wagen van Ayrton senna (of t goed gespeld is weet ik niet, maar goed)waar hij daar mee voor het laats heeft gereden te zien. Het Maritimemuseum dat voornamenlijk over de zeevaart ging.
Ook hebben we nog twee tempels bezocht de A MA en de Kun lam tempel, Waar het mooier van buitenaf was dan van binnen.

In Macau hebben ze ook nog een vuurwerk wedstrijd die we afgelopen zaterdag hebben gezien. Australie VS Taiwan waarin Taiwan duidelijk de beteren waren. de uiteindelijke winnaar weten we niet want dit evenement duurt nog tot het eind van de maand, waaraan meerdere landen deelnemen.
De laatse twee dagen hier wilden we op Coloane verblijven een van de 2 regio's van een eiland van Macau. (waar vandaan we ook vliegen)
Telefoonische reserveerging gemaakt bij een hostel gemaakt, een dag van te voren. Alles was goed ze hadden gevraagt of een pas van een hostel organisatie hadden, antwoord: ja!
Zoals je al verwacht komen we de volgende dag daar aan en hadden we twee passen nodig, dus dat werd niet slapen. (kei bedankt)
Dus dat werd toch maar teug naar Macau want andere hotels daar in de buurt waren te duur vanaf 90 Euro per nacht.
Verder heeft het de twee afgelopen dagen geregend dus hebben we niet zo veel gedaan.

Zo nu maar op weg naar Bangkok!!
Thanks voor al die fijne, leuke, lieve, blije en grappige berichten!

Zaijian, en tot later!!
Groetjes remco en inge.

• 25 September 2007 - 05:08

Thuja:

He Co en Pringel,

Weer een compleet andere beleving volgens mij Macao. Ik heb in het verleden vaker gehoord dat Macao niet echt China is in ieder geval. Inderdaad door casino's e.d. Wij hebben ook studenten in Macao zitten voor uitwisseling (zeg maar wat ik in Finland gedaan heb).
    Hier alles toppie verder. Mn bezoek is weer weg en er moet weer gewoon maximaal gewerkt worden. Beetje jammer dat het laagseizoen is aangebroken en ik me dus met grote regelmaat stierlijk zit te vervelen. Maar goed! Dus maximaal slaat meer op uren/dagen dan op de inhoud, hihi.
    Heel hard hopen dat ik in November 9 dagen vrij krijg... dan komt Rob deze kant op. De planning is Melaka en Pangkor(eilandje aan de westkust)... en KL laten zien natuurlijk. Dan zit mn sightseeing in Maleisie er ver op denk ik.
    Jullie weer een hele goeie reis en geniet van de nieuwe indrukken! Ik hoor het allemaal wel weer. Mijn verslag komt trouwens ook weer binnenkort. Ik zal deze keer een tekstversie sturen naar jullie.

Liefs X Thuja

• 25 September 2007 - 05:09

Thuja:

Das het voordeel van in dezelfde tijdszone zitten he... ben ik ook een keer de eerste :-)

• 25 September 2007 - 07:07

Leonidas:

Goed om weer wat te horen van jullie. Hier zit de vakantie er weer op en moeten we weer aan de slag. Heel veel plezier in Bangkok. Groetjes, Leon

• 25 September 2007 - 08:47

Eline&Gawijn:

Ha kinders,

Dat klinkt weer goed hoor,
    alles gaat zo te horen dus nog onverminderd relaxed.

Nou hier gaat alles verder ook nog gewoon zijn gangetje, dus er is vooral geen reden om snel terug te komen.

Oh, en co, mocht je nog speelgoed gekocht hebben in China, even uitkijken met dat in je bek steken. Fisher Price heeft 100.000en stuks speelgoed teruggestuurd omdat er lood en van alles en nog wat in zit. En dat is bij jou natuurlijk wel een beetje een verhoogd risiCO, dusss ik denk ik meld het maar even...

Héél veel plezier in Thailand e.d. en tot snel weer!

Groeten Eline&Gawijn

• 25 September 2007 - 11:08

Jeroen:

Ola, das ook Portugees....

Mooi weer te lezen dat het nog steeds allemaal goei gaat. Ik denk toch dat de tweede zaak een Chinees gaat worden. Zal alvast zo'n mooi pakkie aanschaffen. Hier ook alles goei, heeeel hard werken, nieuwe collegae maar dat komt m'n vakantie alleen maar ten goede......

Veel succes en plezier de komende tijd de groeten van idereen hier, vanavond een wijnproeverij, nou ja, je weet hoe dat hier gaat met "proeverij" en snel nog wat mooie foto's en filmpjes sturen.

Wees gegroet,

De Bange Kok

• 25 September 2007 - 13:57

Tantanke:

Dank je wel voor jullie verslagen Wij kunnen nu ook een beetje meepraten over china tegen de chinees in de straat.
    P.S Joan is een twee weekjes in nederland ik heb haar mail adres toegevoegd kan ze jullie mailtjes ook lezen.
    veel plezier met de rest van je reis.

• 25 September 2007 - 14:49

Stien & Annemarie:

D'r lag nog 'n stoeltje, 'n paar banden en 'n stuur van de auto van Senna bedoel je? Volgens mij heb ik al vaker gelezen dat eea niet helemaal goed geregeld was door de reisorganisatie, moet ik soms ff langs gaan met 'n knuppel? Kan me voorstellen dat 't niet echt relaxed is om ergens aan te komen en niet te kunnen slapen. Wij zijn deze week maar weer begonnen met werken, ik zit overigens vanaf deze week de komende tijd ook gedeeltelijk/afwisselend te werken in Wolk ABN, relaxed. In ons huisje wordt momenteel het laminaat al gelegd boven dus 't geheel krijgt echt steeds meer smoel. Have fun in Bangkok, hoop dat 't ook weer beter weer wordt voor jullie! Gr. X

• 25 September 2007 - 17:02

Leonidas:

Als het goed is kun je weer wat filmpkes plaatsen. Groetjes, Leon en Renate en Sven

• 25 September 2007 - 17:05

Manon En Paul:

dag twee lieve schatjes, Ik lees het allemaal wel jullie zijn niet moe te krijgen. Jammer van de regen. Maar wie weet hoe het in Bangkok is ik denk stralend smoch haha. Leuk man al die foto's en filmpjes. We missen jullie wel hoor ondanks dat we het ook zeer druk hebben met klussen. Lekker gezellig biertjes drinken. Echt vet dat jullie dit ook doen ga zo door geniet nog 200% van jullie reis en de warmte haha. co en inge succes tot snel weer.

dikke knuffel Manon en Paul

• 25 September 2007 - 20:57

Manon En Paul:

By the way..nog wat centjes gewonnen met jullie gok toer langs de casino's??
    Te gaaf allemaal, ga zo door!
    Enjoy Thailand en Have Fun!

Kussiesxx

• 26 September 2007 - 12:32

Jezus:

Ik zien ut al wir - mooi fotokes meej allemoal de zellufde meensen dur op. Steeds die ingehuurde figuranten - al die meensen lijken op mekoare

Enne over die meterkast - heb je de foto uitgerekt in de breedte? Wees blij dat je wel direct bij de stoppen kan veur als de stroom uitvalt - hopelijk wel groene stroom?

Veul plezier wah joh in Taaailaand

liefs Jezus

• 26 September 2007 - 13:09

Mamma Fientje:

Hoi luitjes,
    Was die laatste foto gemaakt nadat je niet in Coloane kon slapen of was jij (Inge)de fotocamera of fotograaf even beu? De foto van effe chillen was iets vriendelijker.
    Ben heel nieuwsgierig naar jullie avonturen in Bangkok.
    Knuffel van mij

• 26 September 2007 - 18:46

Els:

Nou dat is weer eens wat anders dan die tempels .is het daar overal zo schoon want dat ziet er echt gaaf uit,Ja echt mooie foto's alleen de laatste daar heb ik zo mijn gedenkingen bij Inge waar loop je aan te denken???
    dat wil ik graag weten.

groetjes en een knuffel Els

• 28 September 2007 - 06:23

Pieter Vogt Neefje :

hey alles goed ik hoop dat jullie een beetje plezier daar hebben en naar de zin ik woon nu op mezelf bevalt me best zo nou ik spreek jullie wel weer groetjes van ons

fam vogt

• 29 September 2007 - 11:22

Anja:

het zijn mooien foto;s met mijn gaat het goed.opa klootwijk kom bij ons maandag de woonkamer schilder.en wij hebben leuken dingen gekocht.voor in de tuin en in de woon kamer.p.s. alles goed daar en de groetjes daaaaaaaaaaaag fam''klootwijk.

• 30 September 2007 - 10:18

Riekie:

hoi luitjes weer mooie foto's op naar bangkok dus weer avontuur maar pringel let je wel een beetje op je zelf??je ziet er moe uit .toch nog veel reisplezier voor jullie.doeieeeeeeeee
    john en riekie.