Hong Kong Baby - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van remco drunen - WaarBenJij.nu Hong Kong Baby - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van remco drunen - WaarBenJij.nu

Hong Kong Baby

Door: Pringelo

Blijf op de hoogte en volg remco

18 September 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo Luitjes,

Zo da's al weer even geleden he.
Bedankt voor jullie reactie's, wij zijn weer erg tevreden!
Goed 7 sept hebben we dus de nachttrein genomen vanuit Yangshou naar Canton. Was ideaal! Instappen, ff een boekje lezen, slapen en wakker worden op de plaats van bestemming.
In Canton zijn we maar 3 nachtjes gebleven. We hebben ons prima vermaakt, maar er was eigenlijk niet zoveel te beleven. We hebben uiteraard wel wat tempels, tuinen en musea bezocht, maar we merken nu al, dat we een beetje verwend beginnen te worden. Na zoveel moois, is niet alles meer even bijzonder.

Leuk om te vermelden; in Canton stikt het van de Amerikanen die Chineesjes komen adopteren. Het lijkt wel of ze ook allemaal in hetzelfde hotel logeren op het Shamianeiland. De chinezen (zo slim als ze dan wel weer zijn), hebben hier mooi op ingespeeld en in de buurt van dit hotel kun je dan ook overal knuffelberen, kinderkleertjes en buggys kopen.
We hebben vernomen dat deze Amerikanen verplicht een maand moeten verblijven in Canton, als zij een kindje willen adopteren. Of het waar is weten we niet, maar het zou de invasie van Amerikanen met chinese babys wel verklaren.

Goed na een paar daagjes Canton, dus door naar Hong kong! Hong Kong bestaat uit meerdere eilanden en wij verbleven op Kowloon.
Beetje vervelend de kamer die we hadden gereserveerd, was al vergeven omdat we wat later dan gepland aankwamen. De manager had uiteraard alleen nog veel duurdere kamers vrij. Dus maar niet dan.
Wij door naar het volgende adres: Chungking Mansion. Zoiets hadden we nog nooit meegemaakt. Stel je voor: Een enorm flatgebouw, helemaal volgestouwd met smoezelige hotelletjes en hostels. Voor de ingang van het gebouw, staan een man of 10 je op te wachten om je mee te nemen naar hun hotel, restaurant of je iets te verkopen.
In deze ware backpackersfabriek hadden wij dus een piepklein hokje met een bed op de 12de verdieping. Maar wel met ons eigen piepkleine badkamertje. Waarom wij hier gingen slapen? Omdat het dus het enige betaalbare is in Hongkong.

In Hongkong hebben we wat leuke interactieve musea bezocht, zoals het historisch museum en het sciene museum. Ook hebben we lekker een paar uurtjes gezwommen in het zwembad van Kowloon Park.
Een bezoekje aan Disneyland konden we natuurlijk ook niet overslaan. Het park was niet echt groot, maar wel enkele leuke atracties en echt super shows. Onder andere een mini Lion King musical. En het vuurwerk bij sluiting van het park was super! Dat kunnen die chinezen wel hoor!
De dag daarna zijn we naar victoria peak geweest op Hong kong island. Met de peaktram omhoog en in alle rust een rondje wandelen rond de peak, mooi uitzicht. S-avonds een oude bekende tegengekomen in het hard rock cafe, heel gezellig!

Als afsluiting hebben we een strand bezocht op Hong kong eiland: Shek O. Vanuit daar zijn we doorgewandeld naar Big wave Bay en natuurlijk nog ff gezwommen.

Gisteren zijn we aangekomen in Macao, een uurtje met de Ferry vanuit Hong Kong. We vinden het hier al helemaal leuk. Je ziet heel duidelijk dat het onder Portugees bewind heeft gestaan, aan de gebouwen en leuke straatjes. En het is hier zo heerlijk rustig in vergelijking met Hong kong, waar het altijd druk is.
Vanuit Macao gaan we straks door naar Bangkok.

Dat was het weer voor nu.

Heel veel liefs Remco en Inge

PS: Anja Klootwijk van harte proficiat met je verjaardag!

  • 18 September 2007 - 07:30

    Nienke:

    Vette pic's!
    Ben nog steeds heeeeeeeeeeeeeel erg jaloers!

    Have fun

    dikke kus!

  • 18 September 2007 - 08:02

    Aron:

    jongensssss
    als je nog gewoon terugkomt verklaar ik jullie voor gek!
    dat was je al, maar dan nu nog gekker.

    die prijsvraag ik denk dat broes lie is. klopt he?? :)

  • 18 September 2007 - 09:20

    Eline & Gawijn:

    Ha stelletje pretletters,

    Hoe onzettend vet ziet dat er allemaal weer uit zeg, maar wat een dump die kamer! Niet normaal wat een ranzig hok!

    Alles wat we hier zien van jullie ziet er reusachtig uit, echt je moest eens weten hoe graag we weer weg willen nu. De verhalen van jullie, die van Thuja erbij en natuurlijk die van ons mam, die nu in Indonesië zit, thuis blijven zitten is al bijna geen optie meer.

    Het was vast ook érg leuk Brenda even te zien?

    Nou voor nu alvast weer héél veel plezier ook met name in Thailand. Een paar tips: tuk tuk's zijn leuk, maar je wordt afgezet én je krijgt er vást een winkelbezoek bij waar je niet om gevraagd hebt.(taxi met meter=beter)(zie ook watertaxi) Ga zeker naar het koninklijk paleis met de Emerald Buddha. (vergeet je burka niet, bedekkende kleding = "verplicht")En voor een leuke slaapplek kun je evt. lamphuhouse proberen in Banglamphu/backpackerswijk. Rechts, nét na de 7eleven.(www.lamphuhouse.com)

    Héél veel plezier weer verder,

    Keep up the good work!

    Groeten Eline & Gawijn

  • 18 September 2007 - 11:33

    Thuja:

    He Co en Inge,

    Ziet er weer prima uit hoor... op die meterkast na dan! Zo he, dat was een hol of niet?
    Wel toevallig die 'oude bekende'... nog toevalliger dat die nu bij mij zit!! hihi. We hebben vandaag half china town leeggekocht en gaan zo lekker eten. Morgen jungleverkenning en verder zien we wel weer.
    Geniet van Thailand zou ik zeggen en we horen het wel weer!

    Groetjes Thuja

  • 18 September 2007 - 11:36

    Peter:

    Hoi Kids, slapen met 'n telefoon, t.v. en zelfs met 'n airco, dat noem je toch geen meterkast!Nooit geweten dat Hong Kong baby's zo groot zijn. Fijne voortzetting van jullie "reisje".Groetjes Peter

  • 18 September 2007 - 11:41

    Bren:

    Hey peoples,

    Alles goed met jullie? Ik vond het super gezellig even met jullie bij te kletsen in Hong Kong! Erg bijzonder! Nu ben ik bij Thu, ook erg leuk! Zeker leuk al die vrienden die in andere landen vertoeven. Kom je nog eens ergens! Haha! Nou geniet er nog van samen! Veel plezier in Macau en Bangkok!

    X Bren

  • 18 September 2007 - 13:10

    Tantineke:

    Hey kids
    Was dat even schrikken dacht ik toch dat jullie vanuit Hong Kong gingen vertellen dat mama Fientje en mama Els oma gingen worden. Maar gelukkig waren het adoptie kindjes voor een ander. WAt ga je je eigen slaapkamer missen als je in zo'n hok moet slapen, we hebben het zo slecht nog niet in Europa. Hoe warm is het eigenlijk nu bij jullie ?

    tot de voldende bijpraat sessie

    xxx Ineke en Frank

  • 18 September 2007 - 15:45

    Paul En Manon:

    Hey luitjes,

    He,he eindelijk een verhaaltje van jullie! Weer super veel mee gemaakt, echt geweldig! En..Winnie in real life, helemaal te gek!
    Op jullie kleine kamertje na, hebben jullie niets te klagen zo te zien, Super!
    Wij hebben inmiddels de sleutel en zijn volop aan het klussen...
    Ff eten en weer aan de gang!
    Geniet ervan en we blijven jullie uiteraard volgen! (Begin jullie wel te missen)

    xxx van ons!!

  • 18 September 2007 - 16:45

    Anja:

    hallo daar het zijn mooien foto,s
    juilie slaapen in de meterkast.
    dat is lachen.ik had dat best wel willen zien.groetjes rene.corne.anja.daaaaaaa,g

  • 18 September 2007 - 17:04

    Marleen En Dennis:

    Hee luitjes,
    Gelukkig weer een bericht van jullie, gaaf hoor allemaal en erg veel mooie foto's! Wij maar werken... Inge, je hebt toch wel de groeten gedaan aan Winnie he? We missen jullie wel! Veel plezier nog en op naar Bangkok,

    Liefs Marleen en Dennis

  • 18 September 2007 - 17:29

    Ries:

    Nog bedankt voor de felicitatie`s voor mijn verjaardag. Niet alleen uit Hong Kong, maar ook uit Kuala Lumpur, Spanje, Nederland en Canada, kreeg ik een sms. En dat terwijl ik zelf in Schotland zat.
    Veel plezier verder en op naar het volgende verhaal!

  • 18 September 2007 - 18:31

    Els:

    hallo saampjes ,
    wat is de prijs van je prijsvraag???
    nou het ziet er erg leuk uit en jullie samen ook ik zie wel dat jullie echt genieten met je tweetjes nou je ziet wel dat je niet veel nodig hebt om te kunnen slapen als er naar een bed in staat als je moe bent slaap je overal nou ik ben al benieuwd naar de volgende foto's van macao. liefs mama els

  • 19 September 2007 - 07:31

    Karin:

    Zo, echt geweldig!! Er is genoeg te zien en te doen.. Wisten jullie trouwens dat een paar van die soldaatjes uit het graf van de keizer op dit moment zijn verplaatst naar Engeland? Ze worden daat tentoongesteld. Wij hebben hier in NL de eerste nachten doorgebracht in ons nieuwe huis! Helemaal top!

    Fijne dag nog vandaag.. xx

    Kaat

  • 19 September 2007 - 13:05

    Anny Kivits:

    Ik heb weer genoten van jullie verslag op de site en de fotos geweldig!!! groetjes

  • 19 September 2007 - 14:24

    Rob:

    Hallee,

    Eindelijk heb ik eens tijd gemaakt om jullie site te bezoeken, schandalig eigenlijk maar goed beter laat dan nooit. Ik dacht dat jullie mij in adressen bestand hadden staan en denk al zolang jullie weg zijn ik moet me even toevoegen, heb ik nu dus gedaan en hoef vanaf nu niets meer te missen.
    Het is goed om te lezen dat het allemaal geod met jullie gaat en dat jullie het naar je zin hebben. Het is haast niet voor te stellen dat jullie al weer zolang weg zijn en half china al hebben gezien. Ik heb dat nu dus in een keer allemaal gelezen en vind het echt super. De tijd gaat in ieder geval snel en voor je het weet is het al weer december.
    Hoe is het eigenlijk met het weer waar jullie zitten, als je hier de tv moet geloven staat heel china op zijn kop vanwege die cycloon, hoop dat hij jullie overslaat!!!
    Voordat ik stop en weer verder ga met werken, wat ik nu eigenlijk aan het doen ben, heb ik nog erg goed nieuws. Per oktober a.s. (waarschijnlijk rond de 4de) ben ik officieel de nieuwe eigenaar van Marquis. Heb 3 weken geleden de deal met Paul rond gemaakt en Marquis gekocht. Erg vet dus en als jullie terugkomen dan kom maar lekker 'n biertje drinken in mijn cafe'tje!!!

    Nou lui, heel veel plezier nog en tot snel, groetjes Rob

  • 19 September 2007 - 18:10

    Riekie:

    he mopjes weer leuke foto;sis dat standbleeld niet van bruce lee de karate
    man ??verder hebben jullie ook last van het slechte weer ??nou tot de volgende keer maar weer groetjes tante riekie

  • 20 September 2007 - 10:51

    Leonidas:

    Ik weet neit of je het gister hebt mee gekregen, PSV heeft z'n wedstrijd in CL met 2-1 gewonnen. Goed begin is het halve werk.

    Groetjes, Leon

  • 21 September 2007 - 13:30

    Stien & Annemarie:

    Hey maatjes. Bedankt voor jullie leuke mail! Natuurlijk denken wij ook daar aan jullie. Wij zijn vandaag teruggekomen, vanuit New York. Ben nu 25uur non-stop wakker, vanavond feestje dus dat wordt braken. Super dat 'bed' waar jullie in hebben gelegen, en tering die 'flatjes' daar in Hong Kong zijn ook tering hoog, New York heeft hoge, maar die...! Met ons huis is overigens gewoon verder gegaan toen wij weg waren, nu kunnen we zelf weer verder.. Dakkapel kozijnen komen waarschijnlijk a.s maandag 24sept, zal er zaterdag 29 sept vast op staan. en WAT WAS AMERIKA VET!!!!!!!! Hoor en zie je in december, veel foto's gemaakt en gefilmd. Wij zeggen, GENIET!!! X

  • 21 September 2007 - 16:55

    Marco En Ankie:

    Mooie foto's remco en inge.ik vertrek a.s donderdag met mijn colega's naar Italië om de merlo fabriek in Cuneo te bezoeken en dan zaterdag weer terug naar huis.groetjes marco en van ankie natuulijk.p.s geniet van de rest van jullie reis wij denken aan jullie.

  • 23 September 2007 - 17:44

    Marleen:

    Hoi Inge en Co,

    Ik begin jullie nu echt te missen.. Ik heb namelijk gedroomd over jullie; ik droomde dat ik een weekendje langskwam en het was erg gezellig!! Maf he! Ik geloof dat jullie het in mijn droom net zo gezellig hadden als in het echt!! Ik denk dit meld ik even...
    Liefs Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2008

Honey, I'm Home

24 Juni 2008

Nog ff genieten

16 Juni 2008

groetjes van de loempia expert

07 Juni 2008

Foto's Hanoi, Sapa en Halong Bay

05 Juni 2008

T mooie noorden van Vietnam
remco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 32919

Voorgaande reizen:

31 Juli 2007 - 01 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: