Van Guilin, naar Yangshou en door naar Canton - Reisverslag uit Peking, China van remco drunen - WaarBenJij.nu Van Guilin, naar Yangshou en door naar Canton - Reisverslag uit Peking, China van remco drunen - WaarBenJij.nu

Van Guilin, naar Yangshou en door naar Canton

Door: onderbroek

Blijf op de hoogte en volg remco

07 September 2007 | China, Peking

Hallo lieve mensjes,

Jullie zijn ons toch nog niet vergeten, he? Het is namelijk zo stil op onze site de laatste tijd.

Goed, wij hebben een heerlijke week achter de rug. Vanuit Shanghai zijn wij naar Guilin gevlogen. Heerlijk was dat, in minder dan twee uur op de plek van bestemming. Wel wat duurder dan met de nachttrein, maar voor een kleine 80 euro pp, mag je wel een keer luxe doen, toch? Ook leuk om te vermelden is dat we, naar de luchthaven in Shanghai, met de Maglevtrein zijn gegaan. Dit treintje gaat rond de 430 kilometer per uur. Toch behoorlijk hard. In 7 minuten, waren we dan ook op de luchthaven.

In Guilin zijn we 4 nachtjes gebleven. Een leuk stadje, aan een rivier
met verschillende meertjes. Ook liggen er midden in de stad enorme heuvels, heel cool. In Guilin hebben we uiteraard ook 2 van die heuvels beklommen en het uitzicht beloonde de beklimming.
Ook de erg bekende grot van de rietfluiten bezocht en onze voetjes tussendoor een keer lekker laten masseren. We hebben hier ook min of meer een verplichte rustdag gehouden, omdat het weer echt heel slecht was.
We hebben in Guilin ook een traditionele dans en acrobatische show gezien in het theater. En we kunnen jullie vertellen dat die chinezen behoorlijk lenig zijn.

Hierna zijn we doorgegeaan naar Yangshou. Dit is voor chinese begrippen een piepklein stadje. Wij waren al gelijk dol op dit stadje, al is het wel erg toeristisch. Het ligt echt midden in de natuur en is nog veel mooier dan Guilin. Ook het centrum, een straat met zijstraatjes, is erg gezellig. Zo gezellig dat wij het de eerste avond al een beetje te bont maakte en de dag erna (met name Inge) niet vooruit te branden waren. Dus hebben we de tweede dag maar een relaxt bootripje over de Li rivier gedaan en genoten van de mooie omgeving.
De volgende dag hebben we twee fietsen en een gids gehuurd en zijn op pad gegaan in de omgeving van Yangshou. Door bospaadjes, rijstvelden en kleine dorpjes met de mountainbike, echt helemaal super. Tussendoor gestopt bij grotten en geklommen en geklauterd binnen de grotten. Nog een heuvel beklommen, Moonhill.
Laatste dag, was weer erg avontuurlijk. Co en Pringel in een rubber bootje, van een rivier af met stroomversnellingen en watervalletjes. Kan nooit goed gaan, zou je denken. Maar er zijn geen botten gebrokken, alleen een bult spierpijn overgehouden van de botsingen met rotsjes.
Vandaag gaan wij dus helaas Yangshou weer verlaten en pakken de nachttrein naar Canton. Dus morgen weer een nieuwe stad en weer nieuwe avonturen.

Heel veel liefs en bedankt voor de berichtjes.

Remco en Inge

• 07 September 2007 - 06:54

Joan:

Hoi wereldreizigers.

Ik vind het geweldig om jullie avonturen te volgen. Jullie beleven een supertijd. De foto's zijn ook echt super. Ik blijf jullie volgen dus stuur maar regelmatig nieuwe verhalen. Groetjes Joan,oh ja, en Michel, Jane en Ian

• 07 September 2007 - 09:32

Bren En Dijkies:

De ju, die trein klapt er tenminste op.
    Het ziet er daar allemaal echt helemaal te gek uit. En tja snap best dat Pringel het gezellig vind...wie kan er nou stil blijven staan bij de Venga Boys :)

Zeg pas goed op jullie zelf, we beginnen jullie al wel te missen hoor :)

Groetjes,

• 07 September 2007 - 12:22

Tantineke:

Zal nu de honeurs maar waarnemen nu mama en Peter op vakantie zijn. Wederom weer een leuk verhaal en te gekke ????? foto's van jullie. Moest je die gids op dat brommertje bij houden. Zo'n elephant grot hebben ze in Portugal in de Algarve ook en nog veel meer dieren,het is maar wat je er in ziet.

HIer is alles goed ook met opa en oma
    xxx Ineke en frank

• 07 September 2007 - 12:25

Mama Els:

ja te gek jongens dit maak je maar eens mee in je leven zo'n reisje maar wat ik me afvraag hoe is het met roken hebben jullie de vervanging van gewone sigaret al gezien in china.
    vele groetjes mama Els

• 07 September 2007 - 14:21

Eline & Gawijn :

Hé Kinders,

Alles relaxed?

Jullie dachten toch niet echt dat we jullie aan het vergeten waren hè!

We hebben het weliswaar érg druk, ik (Gawijn) heb een nieuwe baan en ik werk me ook meteen helemaal de pokkepleur in. Ben podia aan het bouwen voor Stageco, nu voor o.a. Gloria Estephan in Rotterdam en een standaard werkdag zit op 13 uur, maar dat is nog niet één keer gelukt. Het was tot zover elke dag meer. Niet dat je daar dood van gaat...
    Maar genoeg over mij.

Hoe vet relaxed ziet alles er weer uit zeg. Mooie omgeving hoor. Moet zeggen dat die filmpjes toch ook wel erg vet zijn, je krijgt echt een érg goed beeld van wat jullie nou eigenlijk aan het doen zijn. Vette treinrit.nl! En dan die muziek in die disCo, lekker hoor!!!

Hier verloopt alles verder normaal, behalve dan dat Rob van Beek, MarQuis heeft gekocht, maar dat hadden jullie misschien al gehoord, of niet?

Nou ik zou zeggen geniet er verder weer van, tot snel en vooral zo doorgaan.

Héél veel groeten Eline & Gawijn

• 07 September 2007 - 15:41

Paul En Manon:

Ha aapjes,

Wat een leuk berichtje weer! Wij zijn jullie natuurlijk niet vergeten....we waren al weer in spanning aan het wachten op het volgende avontuur:D
    Zowee die trein, dat moet wel gaaf geweest zijn, zouden ze in Nl ook moeten doen, gelijk een stuk minder files:S
    Morgen weer de 80..volgens mij hebben jullie ook al aardig wat kilometers gelopen en gefietst zo te lezen, dus de wolkse 80, hoeven jullie niet te missen:D!

Geniet ervan en succes met het volgende avontuur!!
    trouwens die filmpjes zijn echt leuk..nu weten we tenminste ECHT waar jullie uithangen!!

Doegie!
    xx Paul en Manon

• 07 September 2007 - 18:25

Kim:

Wat een mooie plaatjes wederom!!
    Thanx voor jullie e-card met mijn verjaardag, dat was pas een verassing!!
    Ben alweer nieuwsgierig naar jullie volgende avontuur.

xxie

• 07 September 2007 - 18:56

Anny Kivits:

Hallo Inge en Remco ik volg jullie site via Els. Geweldig wat jullie allemaal zien en ervaren. Geniet ervan!!!Groetjes van Jan en Anny Kivits

• 07 September 2007 - 20:47

Tante Bep En Ome Cor:

Hallo kindjes hoe is het met jullie alles oke, wij vinden de foto's onzettend leuk maak er maar heel veel dan hebben we in onze vrije tijd wat te bekijken. Groetjes uit ST Willebrord

• 08 September 2007 - 09:38

Liesbeth:

Hallo Remco en Inge,
    Ik heb van Els jullie verslag door gestuurd gekregen.Wat beleven jullie mooie dingen.Ik heb genoten van de filmpjes zo krijg je een mooie indruk hoe het daar is.
    Vanavond gaat Els aan de 80 beginnen en ik ga haar een beetje supporteren. Want ik moet jammer genoeg deze keer verstek laten gaan vanwege en gebroken pink.
    Volgende jaar maar weer.
    Geniet nog maar lekker!!!
    Groetjes Liesbeth

• 08 September 2007 - 16:31

Maartje En Danny:

Hoi,

Wat leuk dat jullie vanuit China helemaal aan ons denken. Grappig kaartje zeg. Hoop alleen niet dat we die speentjes al te veel nodig zullen hebben.

Zo te lezen gaat het allemaal goed met jullie. Wat een gaaf land zeg.
    We blijven jullie volgen.

Kus Danny en Maartje

• 08 September 2007 - 17:07

John En Riekie:

alweer prachtige foto's van jullie geweldig leuk voor ons ook om mee te reizen,vanavond begint de 80 ben vanmiddageven bij je moeder geweest en zwaai ze straks wel uit en morgen bij binnenkomst in zwaaien gezellig zo tot mails .houdoe war xxx

• 08 September 2007 - 17:18

Tantanke En Rini:

Wat leuk dat iedereen weer anders reageert op stukjes van jullie berichten.
    We zien dat jullie in ieder geval ook de normale stapavondjes ook in China erin houden maar op het filmpje lijkt het er wat tam aan toe te gaan.Hebben jullie wat leven in de brouwerij gebracht Daar???
    Mooi die foto,s met die bergen of heuvels in de stad maar ja het blijft je waarschijnlijk verbazen wat je allemaal aan natuut en cultuur ziet overal.
    Geniet er maar lekker van.

• 08 September 2007 - 18:12

Tante Franca:

hallo lutjes
    nee vergeten zjn we julle zeker net ...wj ztten nu even n turkye en er staat nu een turk n mjn nek te hjgen bj de foto,s van julle . hj zou ook wel daar wllen zjn waar julle zjn .. erg leuk om vanut ons vakante adres julle ook nog te volgen .. genet er van . dat doen wj nu ook . en zomeet zal k een wjntje op julle drnken .santjes ome tny en tante francaxxxxxxxxxxxx

• 08 September 2007 - 18:14

Tante Franca :

sorry maar zoals julle zen mssen we een letter op dt toetsebord lache

• 08 September 2007 - 19:21

Fientje En Peter:

Hoi kids
    Ook in Frankrijk kunnen we jullie volgen:Heerlijk om jullie weer te zien ook al trekken jullie gekke bekken.
    De foto,s komen hier een beetje korrelig over maar zijn erg mooi. groetjes

• 09 September 2007 - 17:13

Ralf:

hallo levensgenieters
    Mooi dat het het goed gaat daar en dat jullie leuke avonturen beleven.. (lijkt wel een aflevering van kuifje :P )Mooie foto's trouwens.

Enjoy!!!!
    Groetjes

• 10 September 2007 - 21:44

Stien En Annemarie:

HEY VRIENDJES!! Ohhhhh krijgen jullie niet veel berichtjes meer.. Scrol 's naar beneden zou ik zeggen! Wij berichten vanuit LA Santa Monica! 't Is hier 30gr + en geen enkel wolkje..! We hebben echt het gevoel alsof we in een film leven zo gaaf! We komen net van Santa Monica Beach, plaatselijke tijd is 14.40 uur. We gaan zo 'n ijsje pakken en genieten van de vele (goeie!!) straatmuzikanten al hier. We hebben zaterdag een ' Grand Tour ' gedaan, gereden langs vele huizen van sterren (Halle Berry, Julia Roberts, Bill Cosby, Nicolas Cage, Clint Eastwood, Tom Hanks etc etc...) Ook hebben we over de walk of fame gelopen!We rijden morgen richting San Francisco, met een tussenstop in Monterey, met hotel, anders is het te ver rijden in 1 keer. Vette foto's jullie weer, jammer van dat weer. En leuk met je P&O Ferry Boat From Over Seas over dat slootje gevaren! We missen jullie, take care, Bye Bye. Tot de volgende... XX

• 11 September 2007 - 19:50

Ries:

Heej,

Wow in een trein die over de 400 gaat! En zie ik het goed, dat die Fiets-gids alleen geen fiets heeft.

Over twee dagen zit ik zelf even in het vliegtuig, even naar Schotland. Zaterdag doen we de groeten aan Loch Ness. Hopelijk laat hij zich zien!

Veel plezier weer verder.

Groet.

• 14 September 2007 - 20:11

Carlie:

Hoi Inge en Remco,

Wat een prachtige foto's en filmpjes. Vooral dat leger vond ik erg indrukwekkend. Ik had er veel over gehoord maar had nooit gedacht dat het op die manier opgesteld stond.
    Nog veel plezier verder en ik blijf jullie volgen.

Groetjes Carlie

• 17 September 2007 - 13:44

Fientje:

Hoi Lieverds,
    De foto's komen op onze computer in Kaatsheuvel wel scherp door, dus ik denk dat het aan de computer in Frankrijk lag. Groetjes

• 17 September 2007 - 17:45

Anja:

hallo daar ik ben weer jarig ik word 45 jaar maar ik heb nog gebak over maar die zijn voor jullie hoor er was nog genoeg over maar ik wil ze ook opsturen maar ik denk dat ze al gesmolten zijn de slagroom.maar jullie krijgen het nog tegoed.als jullie weer terug zijn.de foto;s zijn heel mooi de de video's wij houden jullie op de hoogte. groetjes van
    fam;klootwijk anja en corne en rene
    en ook van dingeman en toos klootwijk.
    en nog heel veel pluzier daar doei.