Ooh my..I've never been this far away from home!! - Reisverslag uit Guilin, China van remco drunen - WaarBenJij.nu Ooh my..I've never been this far away from home!! - Reisverslag uit Guilin, China van remco drunen - WaarBenJij.nu

Ooh my..I've never been this far away from home!!

Door: aap

Blijf op de hoogte en volg remco

30 Augustus 2007 | China, Guilin

Welkom bij weer een nieuwe aflevering van pringel en co.

We zijn dus in shanghai geweest voor 6 dagen. De tweede dag zijn we gelijk op pad gegaan om vliegtickets te regelen naar Guilin (waar we nu zijn) en een ander hostel voor de rest van de dagen. Het hostel waar we sliepen, bleek niet zo centraal gelegen.
De volgende dag lekker op pad gegaan en de jade boeddha tempel (yofu si) bezocht. Deze tempel heeft wel een andere bouwstijl dan dat we gewent zijn, maar wel heel mooi.
Daarna doorgegaan naar de franse wijk, waar het lijkt of je je echt in oud europa begeeft.
Shanghai is echt een grote stad. Stad met de meeste inwoners van china (17 miljoen). Deze stad valt ook niet met Beijing te vergelijken, shanghai is veel moderner en heeft ook veel meer Europeese invloeden.

De volgende dag zijn we verhuisd naar het centrum, effe door renmin park gewandeld en het Shanghai museum bezocht. (best leuk)
s'avonds een boottochtje gedaan over de Hangpu rivier, deze loopt langs de bund. Mooi uitzicht vanaf de rivier op alle gebouwen en lichtjes.
De dag daarna hebben we de oude chineese stad bezocht. Dit was echt mooi met een mooie tuin en een tempel natuurlijk (wel mooi maar niet de eerste die we gezien hebben).We zijn daarna naar het Pudong district gegaan. Dit is een nieuwe vooral zakelijke wijk, we hebben dit trouwens op de toeristische manier gedaan met een ondergronds treintje LEUK!!
We zijn naar de 87e verdieping van de jinmao toren gegaan, waar de cloud 9 bar zit. Hier is het wel de bedoeling dat je 100 yuan (10 euro) p.p besteed, maar waar je wel een super uitzicht hebt. Wel grappig want we liepen daar in ons toeristen pakkie in een superchiq gebouw.
Ook zijn we op tour geweest naar Zhouzhang. Dit is een oud schilders dorpje anderhalf uur van Shanghai, waar mooie huisjes staan en riviertjes doorheen stromen. Hier hebben we natuurlijk a la Venetie een boottourtje gedaan.
Laatste dag nog effe door wat winkel straten gelopen en gechilled (ok lekker)!

Dit was t weer voor deze keer tot sinas!!

Thanks voor alle leuke reacties.

Groetjezz Pringel en co

• 30 Augustus 2007 - 15:16

Noor:

Hey Inge en Co,

Wat ontzettend gaaf wat jullie allemaal aan het doen zijn. De foto's zijn helemaal geweldig. Veel plezier!!!

groetjes Noor

• 31 Augustus 2007 - 07:54

Zieke Stien & Anne:

Hey padvinders. Kan me voorstellen dat je die tempels wel gezien hebt. Mooie foto's. Ik ben ziekjes, griep. Volgende wk vrijdag op vakantie maar dan ben ik wel weer beter. Afgelopen zaterdag naar tavenu geweest, wc experience, band zonder banaan en dergelijke.. ik weet echt niet meer hoe ik thuis gekomen ben. Nog met Tony in de goodfellas gehangen.. Ons huis schiet lekker op, kozijnen komen volgende wk dinsdag of woensdag. Verder veel lakwerk nu en natuurlijk de dakkappel nog. Zijn jullie weer op de hoogte. Die boot in die Franse wijk is wel vet trouwens! tot de volgende.. gr. Stien en Annemarie X

• 31 Augustus 2007 - 08:38

Brenda & Dijk:

Hey Luitjes,

Nihao! Gaat allemaal goed zo te lezen! Foto's en filmpjes zien er erg tof uit! Shanghai is echt een wereldstad! Uitzichten zijn zeker tof! Ik ben benieuwd wat jullie van Hong Kong gaan vinden, want dat is ook echt een superstad. Weten jullie al wanneer jullie daar zijn? Ik ga namelijk ook weer binnenkort voor mijn werk... Jullie krijgen de groetjes van Maik. Wij gaan lekker een weekendje weg nu. Geen China...maar ook wel leuk natuurlijk. Haha!

Veel plezier nog! ENJOY!

X
    Brenda

• 31 Augustus 2007 - 09:25

Paul En Manon:

Hey Chineesjes,

Die boot ziet er echt gaaf uit joh, zal wel een super leuke en mooie rit geweest zijn! Ook die cloud 9 bar is geweldig..de thee zal wel extra lekker gesmaakt hebben daar!
    Al een beetje ingeburgerd tussen de Chinezen?? Hoe is het eten trouwens? Elke dag noodles & rice of valt het mee?
    Jullie zien er iniedergeval goed uit op de foto's, dus dat zit wel goed!!

Ik heb nu een lang weekend vrij(4 dagen) en maandag begin ik met mijn nieuwe job..spannend! Morgen een kijkje nemen bij het levenslied in waalwijk! We zullen een pilske op jullie geweldige trip drinken!

Enjoy and have fun!!

xx Paul en Manon

• 31 Augustus 2007 - 20:32

Fientje:

Hoi Lieverds,
    Op de valreep nog jullie bericht gelezen.
    Weer mooie foto's en leuke video's.Inge ben je blij dat Remco toch China had uitgekozen? volgens mij wel.
    Wij vertrekken zaterdag morgen om 7 uur naar Frankrijk overnachten dan en komen zondag op de camping aan. Stuur je n sms als jullie weer een verslag schrijven.
    Hotmail doet moeilijk dus ik weet niet of je mijn laatste mailtje hebt ontvangen?
    XXX Mamma

• 02 September 2007 - 16:07

Marleen En Dennis:

Hee Chineesjes,
    Jullie zijn weer goed bezig. Wow, jullie zijn nu een maand weg en al zoveel gezien en er komt nog veel meer! We missen jullie wel hoor!! Het weekend is alweer bijna voorbij, gisteren een feestje gehad, wel gezellig! Wat eten jullie zoal daar?
    Veel liefs Marleen en Dennis

• 03 September 2007 - 18:31

Sander (van Rijswijk:

Hey Inge en co!

Goed bezig! Leuk om jullie verhalen te lezen, en super cool dat je de stap hebt genomen..

Geniet er lekker van, want voor je het weet is het voorbij!

Kus
    Sander

• 05 September 2007 - 19:18

Riekie Kocken :

hoi luitjes geweldige foto's ik geniet er elke keer weer van kijk weer uit naar de volgende shots.houdoe war ome john en tante riekie x